dissabte, 1 de novembre del 2008

Coses pendents d'aclarir

-Ho fem el 30 de desembre.

-(Deixem que surti a la llum que estem preparant això i així hi hagi més gent que es pugui apuntar, o deixem que si algú se'n vol fer ressò sigui un cop fet? Podríem fer-ho saber per exemple a l'Internauta, a Vilaweb, a Verbàlia, al Ramon Solsona (que parla del Gazo i del Parèmies a RAC1)...)
Cal fer una nota de premsa per enviar als mitjans digitals i en paper el mateix dia 30, amb una explicació del projecte, què mou la iniciativa, les imatges que acompanyen el joc i els blogs participants i l'adreça d'aquest magnífic blog. Ho faria en una entrada a part, quan algú s'hi posi, per retocar-ho i polir-ho amb temps. Hi caldrà llista de mitjans on s'ha d'adreçar.

-(Fem un altre abecedari, ara amb minúscules p.e., o per evitar les lletres conflictives ho fem amb l'acròstic (el proposat o un altre)? De fet, conceptualment tampoc no està malament un acròstic com ABLOCCEDARI EN HOMENATGE A JOAN BROSSA, que ja permet 33 blocs més i que es pot allargar segons les necessitats (I CUERVO ALS DEU ANYS DE LA SEVA MORT etcètera...) Tindríem aleshores l'abecedari i l'acròstic, seguits o un a cada banda de la imatge amb els enllaços...
I què us semblaria així? Algunes lletres podrien portar 2 blocs, altres 3, algunes 1. Soluciona alguns problemes de lletres i és una imatge unitària...)





(És només un exemple, no intenteu llegir els noms...)







En principi ho deixem doncs amb aquesta darrera proposta. Un sol abecedari amb tots els blocs.

-(Proposo un joc conceptual amb les lletres que assignem als blocs. En comptes d'enviar la imatge amb tots els enllaços a cada bloc/g, que cadascú tingui només la seva lletra (com havia dit al principi en Gazo). Aquesta imatge del nom del bloc amb la lletra gran en vermell, hauria d'enllaçar amb el bloc següent seguint l'ordre de l'abecedari+frase. Així, començant per qualsevol bloc del projecte i seguint els enllaços, donaríem tota la volta a la frase, i en podríem saber el significat. A l'abloccedari seria l'únic lloc on hi serien tots, els enllaços. (Molt complicat? Una bajanada? A mi m'agrada conceptualment, aquesta frase-homenatge amb l'abecedari repartida per tota la xarxa amb uns enllaços que permeten reconstruir-la. És com la cuina del Ferran Adrià. Fem una frase, la deconstruïm pels blocs de la xarxa i la reconstruïm amb els enllaços.)
Això, si fem l'abecedari únic amb tots els enllaços ja no té sentit, doncs no hi ha frase...

(Les coses que penseu que hem d'aclarir, les podeu posar aquí i les anem discutint als comentaris, i un cop aclarides les esborrem . Així serà més fàcil que anar buscant als correus, oi?)

16 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo estic d'acord amb el Marc, podríem avançar-ho.
A mi m'agrada l'acròstic, però tampoc no em fa res posar un altre abecedari.
Penso que no és tan important que sigui una sorpresa. Podríem fer que se sabés abans. De fet les notícies corren molt de pressa per la xarxa...encara que no vulguis.

Anònim ha dit...

Molta teca, Joan.
Serà qüestió d'anar debatent i anar tancant temes o morirem pel camí.

- Si ho avancem perdem la data de commemoració: la gràcia era fer-ho sortir tot el mateix dia de l'efemèride.

- Si en fem difusió abans, perdem l'efecte sorpresa. Potser no cal, però caldria valorar-ho

- A mi m'agrada veure tots els blogs en un mateix dibuix. O fem acròstic o fem abecedari. La meva idea era fer abecedari (en vertical) així: AaBbCcDdEe... i incloure-hi els signes estranys on pertoqui. I fins i tot vocals accentuades: ÀàAaBbCcÇçDdÈèÉéEeFf... això allarga molt les possibilitats combinatòries, no?

- La proposta del BloCG penso que és la seva participació al joc. Ells triaran les imatges i els enllaços, el que passa és que demanaven si sabíem on en podien trobar, d'imatges o si algú els en podia facilitar.

- Per a la W tinc un candidat, que encara no m'ha dit que sí (ni que no). Encara no m'ha dit res, vaja. Però entenc que l'hem d'omplir amb el títol i no pas amb l'URL. A no ser que tingui l'URL en el títol. Sempre ho podríem acabar enllaçant amb alguna obra de Brossa que contingui una W, per exemple i així sortim del pas. :-)

- Sobre la difusió i embranzida del joc, no hi havia pensat. Penso que està prenent unes dimensions considerables, però em grinyola una mica que en parlin mitjans o pàgines especialitzades abans que no hagi sortit res. Jo pensava que es podia cercar aquesta difusió DESPRÉS del dia 30, per allargar la vida del joc i perquè tothom ho pugui conèixer.

- El joc conceptual... havíem dit que no boligàvem ningú a penjar la imatge, perquè potser hi ha gent que no ho sap fer o que no vol incorporar imatges externes al blog o perquè no vol. Jo ho plantejaria com un altre joc més. Complicat de muntar, però divertit, sens dubte.

Anònim ha dit...

Amb mi ja podeu comptar-hi. El tema de la w, si voleu jo tinc domini propi www.consueta.cat i no em fa res. Seguiré el tema i ja en parlarem més no? Teniu bones idees, punyeteros. Fins aviat.
Lo Consueta de Reus, http://www.consueta.cat Bloc Consuetudinarium

Anònim ha dit...

- Sobre avançar-ho o no m'abstinc. Trobo raons bones per fer-ho i per no fer-ho.

- Cadascú que vagi convidant a qui vulgui com fins ara, no?

- Si la frase segueix ABLOCCEDARI també m'agrada més.

- Sobre la W. La solució triple w no m'agrada. Busquem, busquem...

- Sobre la deconstrucció estic amb el Bokabulari.

Anònim ha dit...

He posat un altre exemple d'imatge, a veure què us sembla.

Això de la data, deixem-ho pel 30. Ja hem enviat la carta i a més és més significatiu.

Anònim ha dit...

Sincerament, la nova idea de compartir la mateixa lletra entre diferents blocs la trobo la millor de totes. Així fem un únic abloccedari i tots estem més juntets. Les lletres hauran de ser més grans depenent de si som dos o tres per lletra, que això va creixent. Ho trobo encertadíssim, Joan.
Ja tens els contactes llatinoamericans de la Sra. Bordons?

Anònim ha dit...

Per una vegada i sense que serveixi de precedent, coincideixo amb la valoració del Puigmalet: agrupem blogs per lletres, i fem les lletres més o menys grosses segons les necessitats (nombre de blogs inscrits).

Jo encara penso en la possibilitat de colar-hi alguns signes a més de l'abecedari: L.L - NY - RR - & - ... - o fins i tot lletres accentuades: À - É - È - ...

Potser quan tinguem més o menys tancada la llista de blogs participants podem veure les necessitats d'obrir el ventall més o menys.

Joan (Badades), deixo a les teves mans contactar amb mitjans i fundacions i entesos en Brossa, eh? Que ets l'alma mater i em sembla que el tema brossià no et ve de nou. Però contactem-hi, eh?

Anònim ha dit...

Estoy en ello, puigmalet.

Pàmies, la fundació no ha contestat. Els altres, ho haig d'enviar encara.

L'abecedari, diu el mestre, té vint-i-sis letres:

Mitjançant l'ús de vint-i-sis lletres
diferents he pogut escriure aquest llibre
que adés reflecteix la realitat, adés
el meu esperit en llibertat i on
el primer mot mena a l'últim.

Anònim ha dit...

Joan Badoc... ets un sol!!

Oi que ens cediràs aquesta citació del mestre (Brossa, suposo) per al Diccitionari per al dia 30 de desembre i d'imatge posarem la imatge de l'abecedari amb els blogs participants? :-)

Digues que sí, digues que sí!!! ;-)

Anònim ha dit...

I tant que és de Brossa! I aquí tot és de tots. Tot teu el poemet, Víctor, quedarà maco!

Anònim ha dit...

Quina dèria del Pa mi és per incloure la tipografia sencera... Tots els noms dels blocs que coneixem entren en les 26, oi?

J'accuse: EN PÀMIES ENS VOL DESBARATAR.

Anònim ha dit...

És que em sembla que serem tants que ni ajuntant diferents alfabets donarem l'abast. :-)

I com a molt, m'animo a desbarretar-vos, barretines!!!!

Anònim ha dit...

Estic preparant coses però vaig una mica perduda. Paciència que ja treballo!
Fins aviat

Anònim ha dit...

Jo personalment crec que millor esperar a la data de l'aniversari. És un homenatge i no veig l'objectiu d'avançar-ho uns dies.

Sobre la Fundació, jo dilluns els hi vaig enviar un missatge demanant-los una fotografia de l'estudi de Joan Brossa amb la intenció de publicar-la al bloc i em van contestar el mateix dia, amb la foto :)

D'altra banda, fora bo avisar als principals a mitjans (Vilaweb Lletres i similars) per tal que el mateix dia 30 se'n facin ressò. Caldria fer una mena de nota de premsa, amb una descripció de l'objecte de l'homenatge, el logo aquest tan xulo de les lletres i els noms dels blocs i l'adreça de la web amb tots els enllaços.

Anònim ha dit...

Sí, senyor. Nota de premsa. Ho apuntem en deures pendents.

Anònim ha dit...

Curiosament, aquests dies que estic rebent correus de bloguers interessats en prticipar en aquest projecte, Gmail, per alguna d'aquelles associcions d'idees estupendes m'envia a la carpeta de Correu brossa (amb minúscula) algunes peticions per participar en aquets joc de blogs.

M'he fet un filtre que ja etiqueta els missatges com Ablogcedari Brossa i així els identifico més ràpidament.

La ironia del cas: He d'anar a la carpeta de missatges brossa i dir-li que aquell missatge no és un missatge brossa, quan és un missatge Brossa amb tots els ets i uts. :-)